Marketingový  akcelerátor

Jak pomocí blogu budovat silnou značku

Blog je skvělou příležitostí, jak můžete vyjádřit to, co vás dělá jedinečnými, čím se odlišujete od konkurence a čemu věříte. Navíc je to obsah, který můžete snadno sdílet na sociálních sítích nebo zařadit do svého newsletteru.

Blog je tak stále jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování značky, protože zvyšuje povědomí o hodnotách značky a vytváří vztah se zákazníky.

Tvořte obsah, který je užitečný

Váš obsah by měl být o tom, co vaše zákazníky zajímá, ale také čtivý a snadno pochopitelný. Pokud znáte svou značku do hloubky, vhodná témata vás budou hned napadat. Inspirujte se, jak vytvářet a využívat obsah pro budování značky.

TIP: Než začnete vytvářet obsah pro svůj blog, odhalte DNA své značky.

Nezapomeňte, že obsah může být i vizuální. Fotografie mohou doplnit text a někdy může být text stručnější a přesto účinný. Podívejte se, jak můžete využít fotografie pro posílení značky.

Váš blog by měl být o tom, co vás baví a co vás odlišuje od konkurence.

Když nevíte, o čem psát...

Pokud někdy ztratíte inspiraci, zaměřte se na otázky, které od vašich zákazníků nejčastěji dostáváte. Každý příspěvek může být věnován jednomu konkrétnímu dotazu nebo tématu, které podrobně vysvětlíte.

Buďte aktivní

Aby váš obsah dosáhl co největšího počtu lidí, je důležité ho aktivně šířit a sdílet. Zveřejňujte své příspěvky na sociálních sítích a pokud máte možnost, investujte do jejich podpory.

Posílejte svým odběratelům e-maily s odkazy na vaše nejnovější příspěvky.

TIP: Vytvořte si plán propagace a distribuce obsahu. Určete, jaké kanály budete využívat a jak budete měřit úspěch své strategie.

A nezapomeňte, že vždy máte co říct! Pište o své vášni, nabídněte pohledy do zákulisí a sdílejte své příběhy.

Autentický a zajímavý obsah vždy zaujme více než klasická reklama.

Přečtěte si v brand-poradně, jak vytvořit značku, která je skutečně autentická.

Komunikujte se čtenáři

Nezapomínejte odpovídat na komentáře na sociálních sítích a reagujte na zpětnou vazbu. Každý komentář totiž můžete využít k posílení značky.

TIP: Buďte lidští a přirození. Čtenáři se budou cítit lépe, když budou mít pocit, že se s nimi hovoříte jako s přáteli, ne jako s pouhými nakupujícími.

Jak to děláme u nás:

Spolupráce s CK Radynacestu.cz

Pro web Radynacestu.cz se podílíme na tvorbě hned několika druhů blogu:

1. Magazín - inspirace pro cestovatele

Prvním z nich je Magazín, který představuje hodnoty značky tím, že veškerou inspiraci píší průvodci nebo jiní cestovatelé podle vlastních zkušeností. Zároveň v magazínu reagujeme na přání a otázky zákazníků.

2. Blog - novinky ze zákulisí

Blog dává čtenářům pohled do zákulisí firmy. Ukazuje nejen dění ve firmě, ale přináší i zájezdové novinky a fotoreportáže z cest.

3. Video-projekt NAVIGÁTOR

Nově jsme pro Radynacestu.cz připravili zcela nový formát blogových příspěvků v rámci video-projektu NAVIGÁTOR. Tyto příspěvky, kromě fascinujících fotografií z cest, obsahují také autentická videa, podcasty a nabízí hluboký pohled do zákulisí natáčení celého projektu.

Spolupráce s Natuptesi.cz

Pro přepravní společnost Nastuptesi.cz jsme vytvořili blog, kde pravidelně sdílíme novinky ze světa dopravy, možnost nahlédnout do zákulisí a osobní zážitky řidičů z cest.

Vytvořte si plán a začněte psát

Plánujte, o čem budete psát a jak často budete publikovat. Nebojte se experimentovat a najít si svůj vlastní styl. S trochou úsilí a odhodlání můžete svůj brandový blog proměnit na úspěšný nástroj pro budování značky. Využijte ho k tomu, abyste se spojili se svými zákazníky, sdíleli své znalosti a inspirovali je.

Věřím, že vám tyto praktické tipy pro tvorbu blogu pomůžou. Pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete pomoc s vytvořením obsahu na blog, neváhejte se na mě obrátit. Můžeme se sejít na konzultaci nebo se můžete přihlásit na můj workshop. Společně už něco vymyslíme.

Potřebujete mne?



Marketingový  akcelerátor