Brand-tipy Říjen 2023

Jak se odlišit od konkurence a vytvořit si silnou pozici na trhu?



Odlišení od konkurence je nejen žádoucí, ale i otázkou přežití. Mnoho firem namísto toho, aby jasně vyjadřovaly svou jedinečnou hodnotu, spoléhají se na obecné nabídky. Ty mohou zákazníkům připadat jako kopie toho, co nabízí konkurence.

Pokud z vaší komunikace nevyplývá jasný důvod, proč by si měli zákazníci vybrat právě vás, můžete se rychle stát jen dalším zapomenutým jménem v moři konkurence.

Proč je odlišení tak kriticky důležité?

Zákazníci jsou dnes zavaleni reklamou. Při každém rozhodování vybírají z nespočtu možností. Pokud z vaší komunikace nevyplývá jasný důvod, proč by si měli vybrat právě vás, pravděpodobně tak neučiní. Je nezbytné jednoznačně určit, co vás dělá jedinečnými, a toto poselství konzistentně komunikovat. 

Jak se tedy odlišit?

Mnoho firem se snaží odlišit na základě funkčních výhod – rychlejší dodání, lepší technické specifikace nebo nižší cena. Problém je v tom, že tyto výhody může konkurence rychle okopírovat. Místo toho by firmy měly hledat hlubší spojení se svými zákazníky. Zaměřte se proto i na emoce, hodnoty a vytváření vztahu se zákazníky

Bez ohledu na to, jak propracované služby nebo zboží máte, konkurenti je stejně brzy okopírují nebo napodobí.

Tipy pro efektivní odlišení:

TIP 1: Poznejte svou emoční hodnotu

Jaké emoce a hodnoty vaše značka reprezentuje? Jaký hlubší význam má vaše nabídka pro zákazníky?

Emoční hodnota je to, jak se cítíme při používání něčeho, co kupujeme. Není to jen o tom, jak věc funguje, ale o tom, jak nás dělá šťastnými, vzpomínáme díky ní na něco hezkého nebo nám dává pocit, že někam patříme. Je to víc o pocitech než o faktech.

Přečtěte si více v článku Jak vyjádřit hodnoty své značky.

TIP 2: Buďte kreativní

Neměli byste se bát vystoupit z řady a udělat něco jiného, než dělají ostatní. V mém článku Jak se odlišit od konkurence pomocí hlasu značky se dozvíte více o tomto tématu. 

Nejde jen o to, co děláte, ale také o to, jak to děláte a proč to děláte.

TIP 3: Komunikujte autenticky

Zákazníci chtějí upřímnost a dokáží rozpoznat, když se značka snaží být něčím, čím není. Proto je důležité být autentický a věrný svému já. V mém článku Jak vytvořit značku, která je skutečně autentická se dozvíte více o tom, jak na to.

TIP 4: Aktivně šiřte svou jedinečnost

Nestačí jen vědět, co vás odlišuje. Je klíčové tuto informaci aktivně a konzistentně šířit mezi potenciální zákazníky. Zaměřte se na to hlavní, co vás dělá jedinečnými, a stále to opakujte. Je důležité, aby zákazníci vašemu poselství snadno rozuměli. Ve všech komunikačních kanálech a formátech byste měli přemýšlet o tom, jak nejlépe vyjádřit a dokázat svou jedinečnost.

Sociální sítě jsou skvělým způsobem, jak se spojit se svými zákazníky na osobní úrovni a ukázali jim, že jste jedineční. V mém článku Jak správně využít sociální sítě pro budování značky se dozvíte více. 

Jak v CK Radynacestu.cz vyjadřujeme jedinečnost v cestovním ruchu

Radynacestu.cz se prezentuje jako firma, která klade důraz na autentické a zážitkové cestování. Jejich odmítnutí masových dovolených a snaha poskytnout zákazníkům jedinečné prožitky vytvářejí silnou emoční hodnotu.

Kromě autenticity a kvality, firma zdůrazňuje svůj vlastní koncept cestování, kde se cestovatelé cítí "jako místní" a navštěvují místa, o kterých se běžně nepíše. Důležitým aspektem jejich služby je také to, že organizují zájezdy pro malé skupiny s nadšeným průvodcem, což zajišťuje pohodovou atmosféru a osobní přístup.

Všechny tyto hodnoty a charakteristiky společně tvoří jedinečný přístup k cestování, kterým se Radynacestu.cz odlišuje od konkurence.

Tyto hodnoty jsou vyjadřovány napříč všemi kanály a souhrnně vyjádřeny na stránce “Kdo jsme”.

Odlišnost a budování značky:

V konkurenčním prostředí lidé nakupují stále častěji na základě emočního vnímání značky namísto racionálního porovnávání. Je důležité si uvědomit, že branding není jen pro velké společnosti. I malý podnik může mít silnou značku, která ho odliší od konkurence a přiláká zákazníky. Když najdete svůj vlastní styl a způsob, jak vyniknout, můžete konkurovat i největším jménům na trhu.

Potřebujete mne?

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů