Brand-tipy Duben 2024

Jak mohu svou značku odlišit od konkurence?



Při budování značky je důležité odlišit se od konkurence. Mnoho firem ale nechce riskovat a raději volí „bezpečnou“ cestu kopírování úspěšných konkurentů. Výsledkem je často to, že je trh plný služeb, které jsou mezi sebou těžko rozlišitelné. Přitom právě v jedinečnosti tkví cesta k zapamatovatelnosti a úspěchu.

Vysvětlíme si to na příkladu pekárny, ale tento princip platí pro všechny oblasti podnikání.

Představte si, že vlastníte pekárnu ve městě, kde je několik dalších zavedených pekáren. Všechny nabízejí podobný sortiment. Vaše produkty se lehce mohou ztratit mezi nabídkou ostatních a zákazníci nebudou mít důvod vybírat právě vás.

Tady je 6 kroků, jak postupovat:

1. Promyslete, jaká vlastnost dělá vaši značku opravdu unikátní

Možná nabízíte produkty, které jsou nějak odlišné svou kvalitou, původem nebo způsobem výroby. Tato vaše vlastnost by měla být něco, co budete jasně zdůrazňovat ve svém marketingu. Ve vaší pekárně můžete třeba nabízet výrobky, které odrážejí tradiční recepty z různých kultur, jako jsou indické naan, italské focaccia nebo francouzské bagety.

2. Nesnažte se oslovovat všechny

Je lepší se specializovat na určitou skupinu zákazníků, která má specifické potřeby nebo zájmy. Například se můžete více zaměřit na varianty pečiva, které je slazené přírodními sladidly jako med nebo javorový sirup a oslovit tak zákazníky vyhledávající zdravější životní styl.

3. Rozmyslete si, jaké emoce chcete, aby lidé spojovali s vaší značkou

Lidé často kupují na základě emocí. Například „dobrodružství“ a „nostalgie“ jsou dva velmi odlišné typy emocí, které můžete využít při budování identity pekárny. Dobrodružství může představovat nabídkou neobvyklých, exotických chutí, které zákazníky překvapí.

Na druhé straně, nostalgie evokuje vzpomínky na minulost. Můžete toho dosáhnout nabídkou tradičních receptů, jako jsou domácí chleby nebo babiččiny koláče, které připomínají chutě dětství a přinášejí pocit domova.

Přečtěte si také, jak získat důvěru a srdce zákazníků.

4. Buďte sami sebou a ukažte svou vášeň

Ukazujte zákazníkům, co stojí za vaší značkou a vašimi produkty. Nebojte se ukázat, odkud berete suroviny, jaké metody pečení používáte, nebo jaké nabízíte neobvyklé druhy pečiva a jak jste postupovali při jejich výběru. Vaše energie může být silným magnetem pro zákazníky.

Když lidé vidí, že do práce vkládáte srdce, jsou více nakloněni vás podpořit. Sdílejte tento váš entuziasmus na sociálních sítích. váš zápal pro to, co děláte, mohou udělat z vaší pekárny místo, kam se lidé rádi vrací nejen pro vynikající pečivo, ale i pro unikátní atmosféru.

Inspirujte se, jak lidem ukázat svou vášeň.

5. Dbejte na originální design

Ujistěte se, že váš vizuální styl, logo nebo balení jsou snadno rozpoznatelné a líbivé. Pokud má vaše pekárna unikátní vizuální styl, lidem to pomůže si vaši značku zapamatovat. V závislosti na tom, jaké se rozhodnete vyvolat emoce (například dobrodružství vs. nostalgie), bude celkový vizuální styl odlišný.

6. Přemýšlejte o tom, s čím se vaši zákazníci potýkají ve svém každodenním životě.

Pokud najdete způsob, jak tyto potřeby řešit jinak nebo lépe než vaše konkurence, máte velkou šanci na úspěch. Třeba zjistíte, že mnoho vašich zákazníků odchází pozdě z práce a nemá čas nakoupit čerstvé pečivo na další den ráno, můžete se rozhodnout nabízet čerstvé pečivo ve večerních hodinách. Tento přístup posiluje povědomí o vaší značce jako o někom, kdo skutečně myslí na potřeby svých zákazníků.

Takto můžete postupně budovat svou značku a díky tomu se stanete silnější.

Přečtěte si celý seriál Jak zvýšit prodeje pomocí brandingu.

Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?

Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.

NASTARTUJTE SVOU ZMĚNU

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů