Brand-tipy Únor 2024

Jak zvýšit prodeje? Díl 15: Využijte chytře sociální sítě



Zvyšování prodejů je dlouhodobý proces, na kterém je důležité neustále pracovat. A kromě perfektně vyladěného webu jsou skvělou příležitostí také sociální sítě, skrze které můžete ukazovat význam svých služeb pro zákazníky a přesvědčit je, aby si vybrali právě vás.

V tomto článku si zodpovíme otázky "Má to smysl být jako firma nebo podnikatel přítomen na sociálních sítích?" a "Jak si vybrat tu správnou?" Je to jako procházet se dílnou plnou nástrojů a přemýšlet, který je ten pravý…

Jasně, má to smysl

Ano, stále to má smysl – a velký! Sociální sítě jsou nástrojem, jak posílit povědomí o značce, budovat důvěru a přilákat nové zákazníky. Ale nejdříve je třeba umět s těmito nástroji pracovat. Nejde jen o to sdílet fotky produktů. Jde o to vyjadřovat hodnoty, odlišnosti a významy vaší značky.

Abyste na sociálních sítích mohli prezentovat své hodnoty, je nejdříve důležité odhalit DNA vaší značky a pochopit vaše zákazníky.

Jen pokud máte dostatek času

Je nutné si na práci vyhradit dostatek energie pro pravidelné aktualizace a interakci s vašimi fanoušky. Nedostatečná aktualizace obsahu může vzbuzovat dojem, že vaše značka není aktivní a nezajímá se o své zákazníky. Nesprávná gramatika nebo esteticky méně přitažlivé příspěvky mohou negativně ovlivnit vnímání vaší značky.

  1. Sociální sítě mají obrovský potenciál zvýšit povědomí o značce a oslovit nové publikum.

3 nezbytné kroky 

1. Mějte plán

Je důležité mít jasně rozmyšleno, co, kdy a proč budete zveřejňovat. Zvažte, co chcete sdělit a jakou hodnotu chcete svým zákazníkům přinést.

2. Zvolte vhodné sociální sítě

Každá sociální síť má své unikátní vlastnosti a je ideální pro různé typy obsahu a cílové skupiny. Ať už je to Facebook s jeho širokou uživatelskou základnou a možností vytvářet komunity, Instagram se zaměřením na vizuální prezentaci, Twitter pro rychlé zpravodajství a “povídání” s uživateli, LinkedIn pro profesní networking nebo YouTube pro videa a vlogování.

3. Vytvářejte kvalitní obsah

Ukažte jedinečnost a unikátnost vašeho podnikání a zdůrazněte, čím se odlišujete od konkurence. Mějte na paměti, že obsah by měl být zajímavý nebo užitečný.

Zaostřeno na: Facebook a Instagram

Facebook je skvělý pro sdílení obsahu s větším množstvím textu, událostí a pro interakci s vašimi zákazníky. Instagram je na druhou stranu více vizuální a je skvělý pro sdílení fotek a krátkých videí.

  1. Reagujte na sociálních sítích na zpětnou vazbu vašich zákazníků. Zvýšíte tak důvěru a loajalitu k vaší značce.

TIP: Nezapomínejte odpovídat na všechny komentáře. Podívejte se, jak využít každý komentář k posílení značky.

Příklady z praxe: Jak na to

Příklad 1: Firma z oboru zdravé výživy – Instagram je jako stvořený pro sdílení inspirativních fotek zdravých jídel a tipů pro zdravý životní styl.

Příklad 2: Restaurace – Facebook je skvělý pro sdílení denního menu, speciálních nabídek a akcí. Instagram, díky svému vizuálnímu zaměření, je ideální pro sdílení fotek vašich jídel, interiéru a týmu. A co takhle pozvat food blogery na degustaci a požádat je, aby sdíleli své zážitky na svých profilech?

Příklad 3: Kavárna – Instagram je ideální pro sdílení fotek vašich nápojů, interiéru a týmu. Vyprávějte příběhy o tom, odkud pochází vaše káva, jak ji pražíte a jak ji připravujete. Můžete také využít Facebook pro vytváření komunity svých zákazníků, sdílení novinek a akcí.

Příklad 4: Prodejna knih – Facebook je skvělý nástroj pro sdílení recenzí knih, informací o autorských čteních a speciálních slev. Můžete například vytvořit soutěž o nejlepší recenzi knihy měsíce.

TIP: Na sociálních sítích můžete lidem ukázat vášeň a zapálení pro to, co děláte.

Jak to děláme my: Spolupráce s CK Radynacestu.cz

Pro cestovní kancelář Radynacestu.cz se podílíme na tvorbě inspirativního obsahu na sociální sítě:

  • Facebook, kde sdílíme inspiraci pro cestovatele.
  • Instagram, který kromě lákavých fotografií z cest nabízí také cestovatelské tipy a rady.
  • Youtube, kde prezentujeme autentický video-projekt NAVIGÁTOR.
  • Spotify, ve kterém cestovatele inspirujeme poutavými podcasty.

Naplňte sociální sítě svým jedinečným příběhem

Na sociálních sítích je obrovská konkurence o pozornost uživatelů. Je důležité vytvořit si strategii, která vás odliší od ostatních a přitáhne zájem a do veškeré tvorby vložit emoce.

Předchozí díly:

 

Potřebujete nás?

Autor článku

Martin Šimek





Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů