Jak zvýšit prodeje? Díl 6: WEB: Opravte nedostatky na svém webu
Web je místo, kde si o vás lidé tvoří první dojem. Zde se rozhodují, zda si od vás chtějí něco koupit. Není vhodné investovat do reklamy a snažit se přilákat zákazníky na web, který není promyšlený. To by mohlo vaší značce spíše uškodit, než pomáhat.
Web je totiž vaším informačním centrem. Právě tam budou zákazníci hledat vše o vašich produktech nebo službách, a to i pokud nejde o hlavní prodejní místo.
- Dobrý web je zrcadlem vaší značky a odráží kvalitu a péči, kterou věnujete všemu, co děláte.
Na webu můžete sdělit lidem, proč by si měli vybrat právě vás mezi konkurencí a jak jim můžete zlepšit život. Je to místo, kde můžete mluvit přímo ke svým zákazníkům, ukázat, že chápete jejich potřeby a nabídnout řešení. Dobře navržený a promyšlený web je mocným nástrojem, který vám pomůže vybudovat silný vztah s vašimi zákazníky a podpořit vaše prodeje.
- Než se pustíte do aktivit, jako je reklama nebo práce na sociálních sítích, je důležité věnovat pozornost vlastnímu webu.
Vyvarujte se kritickým chybám
1. Ignorování mobilních uživatelů
Je důležité, aby váš web byl přizpůsobený pro mobilní zařízení. Pokud se stránka na mobilu nezobrazí rychle a přehledně, návštěvníci okamžitě odejdou. V dnešní uspěchané době lidé očekávají, že vše bude fungovat hladce a rychle.
TIP: Na mobilní verzi webu odstraňte méně důležité sekce. Tím dosáhnete lepší přehlednosti na malých obrazovkách.
2. Zmatečná navigace
Ujistěte se, že váš web je snadno navigovatelný. Pokud se návštěvníci budou na webu cítit ztraceni, tak o vás rychle ztratí zájem.
TIP: Na každé stránce jasně vyjádřete, co od návštěvníka očekáváte, aby dále udělal – třeba přidejte tlačítko „Koupit“ nebo odkazy „Zjistit více“. To pomůže udržet zákazníky soustředěné a usnadní jim rozhodování.
- Když lidé navštíví váš web, dojem, který si odnesou, si budou spojovat přímo s vámi a vaší značkou.
3. Dlouhé a nesrozumitelné texty
Návštěvníci webu nemají čas ani trpělivost číst dlouhé, složité texty. Je důležité, aby byly informace na webu stručné, jasné a snadno pochopitelné.
TIP: Delší text rozdělte do menších odstavců a použijte nadpisy pro lepší orientaci. Pište krátké, informativní věty. Důležitá slova nebo fráze zvýrazněte, aby si jich návštěvníci snadněji všimli.
4. Špatně navržená kontaktní sekce
Zajistěte, aby bylo snadné najít kontaktní informace. Pokud návštěvníci nemohou jednoduše zjistit, jak vás kontaktovat, budou se cítit frustrovaně.
TIP: Zajistěte, aby kontaktní informace byly snadno dostupné a viditelné – umístěte je například i do zápatí každé stránky a do pravé části horního menu.
Jak to děláme my:
Nový web pro přepravní společnost Nastuptesi.cz
Společnost Nastuptesi.cz nás oslovila pro tvorbu nového webu, který lidem ukáže, že jejich přeprava není jen cesta z místa na místo, ale péče o pohodlí zákazníků, přátelský přístup a spolehlivost. Koukněte se, jak se nám podařilo přenést DNA značky do návrhů webu.
Věnujte svému webu dostatek péče
Pokud nebudete věnovat dostatečnou péči vlastní prezentaci na webu, bude obtížné zákazníky přesvědčit, že umíte pečovat o své služby a zákazníky.
Myslete na to, že nedostatky na webu vedou k frustraci a nepříjemným pocitům u vašich návštěvníků. A to přece nechcete, že? Zákazníci si tyto nepříjemné zážitky spojí přímo s vaší firmou a značkou. Pokaždé, když si na vaši firmu vzpomenou, tyto nepříjemné pocity se jim mohou znovu podvědomě vybavit.
Máte dotazy?
Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.
Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?
Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.