Brand-tipy Prosinec 2023

Jak zvýšit prodeje? Díl 5: Vyberte a pochopte, komu chcete prodávat



V předchozích čtyřech článcích jsme se začali zabývat tím, jak zvýšit prodeje pomocí budování silné značky. Zjistili jste, že je důležité:

1. Určit, co vás odlišuje od konkurence. Co dělá vaše produkty nebo služby jedinečnými? Co je na nich lepší než u konkurence? Měli byste určit a opakovat unikátní vlastnosti vaší nabídky a podpořit je důkazy a reálnými příběhy.

2. Najít emoce, které vaše produkty nebo služby mají vyvolávat. Je důležité najít a zobrazovat emoce, které odrážejí hodnoty značky. Protože lidé se často při nákupu rozhodují na základě emocí.

3. Vysvětlit, jaký význam mají vaše produkty nebo služby pro životy zákazníků. Jak jim pomáhají dosáhnout jejích tužeb? Je důležité vysvětlit, jak přesně vaše produkty a služby zlepšují životy zákazníků.

4. Vytvořit jasnou esenci značky, která shrnuje všechny tyto aspekty. Tato esence by měla být základem pro veškerou vaši komunikaci s veřejností od webu přes sociální sítě až po reklamu.

Nyní je čas postupně připravovat komunikační strategii. Je potřeba mít plán, protože bez něj by vaše snahy byly zmatené a tak méně účinné.

1. Stanovte si konkrétní cíl ke kterému budete směřovat

Prvním bodem komunikační strategie je stanovení cíle. Předpokládejme, že vaším cílem je zvýšení prodeje. Je důležité ale mít jasnou představu, čeho přesně chcete dosáhnout. Například, můžete si stanovit cíl zvýšit prodeje o 20 % v průběhu následujících 6 měsíců. Tento konkrétní cíl vám pomůže lépe pochopit, co musíte udělat k jeho dosažení.

2. Zaměřte se na určení vašich zákazníků

Dále je nutné pochopit, kdo by měli být vaši zákazníci. Kdo přesně jsou ti lidé, kteří by nejvíce ocenili a potřebovali vaše produkty nebo služby? Potřebujete co nejhlubší porozumění jejich potřebám a preferencím. To jsou ti, kteří vám mohou zajistit kýžené zvýšení prodeje!

Místo toho, abyste se snažili oslovit všechny, vyberte si specifickou skupinu zákazníků, která bude váš produkt nebo službu potřebovat nejvíc.

3. Kdo jsou vaši zákazníci? Zkuste je dobře poznat

Nejdřív se zamyslete nad tím, kdo by si váš produkt nebo službu mohl opravdu koupit. Jaký mají věk, zájmy, co dělají ve volném čase? Třeba zjistíte, že vaši hlavní zákazníci jsou rodiny s dětmi, nebo mladí lidé, co rádi cestují.

TIP: Vytvořte si profil typického zákazníka. Zamyslete se nad jeho věkem, zálibami, rodinnou situací a zvyklostmi. Při psaní textů pro web nebo sociální sítě si vždy představte tohoto zákazníka a pište tak, aby ho to zaujalo a oslovilo.

4. Představte si vašeho ideálního zákazníka

Představte si jednoho člověka, který by byl úplně ideální zákazník. Jak by vypadal jeho obyčejný den? Co by ho přimělo koupit si právě váš produkt? Tohle vám pomůže lépe chápat, na co se ve vaší reklamě zaměřit.

TIP: Využijte své sociální sítě k položení otázek a sbírání nápadů od zákazníků. Například, „Jakou novou příchuť našich koláčů byste si přáli vyzkoušet?“

Praktické příklady

1. Fitness centrum

Ideální zákazník vašeho fitness centra je 40letý běžec a cyklista, který hledá kvalitní prostředí pro kardio trénink a odborné poradenství pro optimalizaci svého tréninku.

2. Obchod s hudebními nástroji:

Vaším typickým zákazníkem může být 30letý nadšený hudebník, který hraje o víkendech v rockové kapele. Hledá nejen kvalitní hudební nástroje, ale také místo, kde by mohl navázat kontakty s ostatními muzikanty.

3. Obchod s outdoorovým vybavením:

Ideální zákazník může být 35letá dobrodružná žena, která pravidelně podniká víkendové výlety do hor. Hledá vysoce kvalitní, odolné, ale i módní vybavení, které jí poskytne komfort a dobrý pocit během jejích outdoorových aktivit s kamarády.

4. Místní květinářství:

Vaším ideálním zákazníkem je 40letý muž, který se ráno prochází do práce a rád si občas koupí květiny pro svou manželku. Hledá květinářství s čerstvým květinovým sortimentem, které nabízí jedinečné a nápadité květinové aranžmá. Tento zákazník si cení osobního přístupu a doporučení vhodné květiny pro různé příležitosti.

Když budete mít své zákazníky rádi a budete se o ně opravdu zajímat, vaše prodeje půjdou nahoru.

5. Naslouchejte, co lidé říkají

Když vám zákazníci píšou, co se jim líbí nebo nelíbí, poslouchejte je. Aby se vám začalo dařit prodávat víc, musíte jim opravdu rozumět. Nestačí jen vědět, komu chcete prodávat, ale také je potřeba vědět, co ti lidé opravdu chtějí a potřebují. Mluvte s nimi, poslouchejte jejich příběhy a použijte to, co se dozvíte, aby vaše produkty nebo služby byly pro ně ještě lepší.

TIP: Přečtěte si také, jak budovat důvěru jako součást brandingu.

V  dalších dílech se zaměříme na to, jak nejen oslovit vaše zákazníky, ale především, jak je opravdu zaujmout. Budeme se věnovat tomu, jak pomocí kreativity udělat váš produkt nebo službu neodolatelnými. Takže nezapomeňte sledovat naše další tipy, které vám ukážou, jak dělat věci trochu jinak a jak se tím odlišit od konkurence

Když dobře představíte svého ideálního zákazníka, bude pro vás mnohem jednodušší vytvářet text či fotografie na web a sociálních sítě, které ho zaujmou. Také lépe najdete místa, kde jej můžete oslovit s reklamou.

Předchozí díly:

 

Potřebujete mne?

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů