Brand-tipy Listopad 2023

Jak zvýšit prodeje? Díl 2: Zaměřte se na emoce



Možná začínáte podnikat a přemýšlíte, jak získat zákazníky. Možná jste se dostali do bodu, kde je obtížné další zvyšování prodejů. V obou těchto případech je čas zaměřit se na branding. Branding, neboli budování značky, je způsob, jak se odlišit od konkurence a přesvědčit zákazníky, aby si vybrali právě vás a ne vaši konkurenci. V každém díle tohoto seriálu najdete užitečné tipy a rady, jak na to.

minulém díle jsme se zaměřili na důležitost odlišení se od konkurence pomocí jedinečných vlastností vašich produktů a služeb.

Špatná zpráva je, že bez ohledu na to, jak propracované služby nebo zboží máte, konkurenti je stejně brzy okopírují nebo napodobí. Je téměř jisté, že to, co dělá dnes vaše produkty jedinečnými, bude postupně na trhu běžné.

Dobrá zpráva je, že tento problém lze řešit. A to pomocí emocí, které vdechnete své značce. Emoce hrají zásadní roli při rozhodování zákazníků, od jaké firmy nakupovat. Proto je potřeba získat srdce zákazníků

Prakticky máte pouze jednu cestu, po níž se musíte vydat: vdechnout vaší značce emoce.

1. Najděte emoce, které jsou pro vaše zákazníky důležité

Jaké pocity by měly spojovat vaši značku s vašimi zákazníky? Jestli prodáváte věci na kempování, můžou to být dobrodružství a volnost. Přemýšlejte o tom, co má vaše značka znamenat v srdcích vašich zákazníků.

Jestliže prodáváte kávu, můžou vaši zákazníci toužit po pocitu pohodlí a domácí atmosféry. Nebo ji používat jako energetický start do náročného dne. Toto pochopení vám pomůže vytvořit reklamy, které osloví jejich denní rituály a vnímání vaší značky.

Přečtěte si, jak vytvořit nezapomenutelné zážitky pro vaše zákazníky

Příklad známé značky: 

Nike je vynikajícím příkladem značky, která staví svůj branding na silných emocích. Nike tak není vnímáno jen jako značka sportovního vybavení, ale jako symbol možnosti dosáhnout cokoli, na co si sportovec (zákazník) troufne. Toto je mimořádně silným prvkem, který odlišuje Nike od jeho konkurentů. Značka se tak staví nejen do pozice prodejce, ale také motivátora a inspirátora.

2. Zobrazujte situace, které ukazují tyto pocity

Sdílejte příklady skutečných situací, které ukazují, jak vaše produkty pozitivně ovlivňují životy lidí. Máte-li například obchod s cyklistickým vybavením, povídejte o zákaznících, kteří díky vašim kvalitním kolům objevili radost z jízdy. Tyto osobní příběhy pomáhají lidem pochopit, jak mohou vaše produkty obohatit i jejich životy. Dávejte je na web, do blogů a na sociální sítě.

Přečtěte si, jak vytvořit příběh značky, který vytvoří emocionální propojení se zákazníky. 

Skutečná síla vaší značky je založena na tom, jak hluboký vztah zákazníků s vaší značkou vytvoříte.

3. Mluvte s lidmi upřímně a lidsky

Zapomeňte na korporátní žargon a mluvte s vašimi zákazníky jako s přáteli. Vaše značka by měla ukazovat zákazníkům, že jim rozumí a je jim blízká. Nastavte styl komunikace, aby byl víc osobní a méně formální. Mluvte s lidmi autenticky na sociálních sítích nebo přes e-mail.

Přečtěte si, jak využít každý komentář k posílení značky.

4. Vtáhněte zákazníky do formování značky

Dovolte zákazníkům, aby byli součástí vaší značky - například je vyzvěte, aby sdíleli své zkušenosti nebo nápady na nové produkty. Dejte jim šanci ovlivnit, co se ve vaší značce děje. Máte-li třeba výrobnu oblečení pro malé děti, vyzvěte zákazníky, aby sdíleli své fotografie, jak si v nich děti užívají nebo jak kombinujete vaše kousky. To nejenže buduje komunitu, ale také ukazuje reálné použití vašich produktů v každodenním životě.

Jak to děláme u nás:

Spolupráce s CK Radynacestu.cz

Pro Radynacestu.cz jsme připravili emotivní bannery, které odrážejí DNA této značky. Ta zahrnuje víru, že v cestování je skrytá síla a to, že nás s klienty tato filozofie spojuje. Podívejte se, jak jsme bannerům vdechli život.

5. Ukažte svou vášeň k tomu, co děláte

Lidé mají rádi, když vidí, že něco děláte s láskou. Je důležité, aby tuto vášeň cítili ve všem, co děláte. Sdílejte příběhy o důvodu vzniku vaší firmy, lidech za nimi a vaší vizi. Používejte reálné obrázky a videa, které ukazují, jak vaše výrobky přinášejí radost. Ukažte zákulisí vaší firmy a sdílejte rozhovory s lidmi, kteří milují svou práci. Tato otevřenost a upřímnost vytváří silnější spojení mezi zákazníky a vaší značkou.

Přečtěte si, jak pomocí vášně budovat vaši značku.

6. Začleňte vaše hodnoty do značky

Vaše firemní hodnoty by měly být vidět ve všem, co děláte, od výroby po marketing. Vysvětlete, co jsou vaše hlavní hodnoty a jak se projevují v praxi. Tím ukážete zákazníkům, že nejde jen o prodej, ale o něco hlubšího.

Například pokud provozujete rodinnou restauraci, která klade důraz na tradiční recepty a domácí atmosféru, nezapomínejte to zdůraznit ve vaší komunikaci. Můžete sdílet příběhy o tom, jak pečlivě vybíráte lokální suroviny.

Přečtěte si, jak vyjádřit hodnoty vaší značky a proč je to důležité

Předchozí díly:

 

Potřebujete mne?

Autor článku

Martin Šimek





Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů