Jak využít každý komentář k posílení značky?
Za každým komentářem na sociálních sítích stojí člověk, který si našel čas, aby vám něco sdělil. Ať už se jedná o kritiku, chválu, nebo dotaz, každá reakce je důležitá. Stačí občas jen poděkování, aby se váš vztah se sledujícím posílil.
Reagováním na komentáře ukazujete svým sledujícím, že je vnímáte a ceníte si jejich feedbacku. Každý komentář je příležitostí k dialogu, k budování vztahu a k posilování povědomí o vaší značce.
Příklady z praxe
❌ Jak to nedělat: Neopětované komentáře
Takhle se dělá sebevražda brandu. Ignorujete-li nepohodlné komentáře, vytváříte dojem, že vám na zákaznících nezáleží. Mějte na paměti, že si vašeho přístupu všimnou nejen konkrétní komentující, ale všichni, kdo procházejí daným příspěvkem. U placených kampaní to mohou být i tisíce lidí.
TIP: Komentáře procházejte pravidelně. Díky tomu nezapomenete na žádný feedback.
Komunikujte s lidmi! Odpovídejte, reagujte, řešte. Vaši zákazníci nejsou jen čísla v databázi, jsou to lidé. A pokud je nebudete respektovat, rychle vám ukážou záda.
Nechci hodnotit, zda je podmínka minimálního nákupu vhodná či ne. Klíčem je, jak se k ní postavíte: je možné vše vysvětlit a komunikovat upřímně a férově.
✅ Příklady dobré praxe: Lidský přístup k zákazníkům
Když si představujeme, jak by měl vypadat ideální online zákaznický servis, Radynacestu.cz nám ukazuje, jak na to. A jak je důležité reagovat i na komentáře, které neobsahují konkrétní otázku nebo kritiku.
Díky tomu vytvářejí pocit, že za profilem cestovní kanceláře stojí skuteční lidé, kteří se starají o své klienty. Tím pádem se vytváří silné spojení se značkou.
- V komentářích ukažte, že si vážíte svých zákazníků a chápete je nejen jako zdroj příjmů, ale především jako komunitu lidí s podobnými zájmy.
TIP: Představte si, že komunikujete tváří v tvář. Jak byste reagovali? Odpovídejte na komentáře tak, jak byste mluvili osobně.
Odpovídejte s empatií
Pokud chcete vytvořit pevný vztah se svými zákazníky, je důležité reagovat na jejich komentáře a připomínky, a to s lidským a upřímným přístupem. Díky tomu můžete nejen zvýšit důvěru ve vaši značku, ale také získat cennou zpětnou vazbu pro další vylepšení vašich služeb.
Máte dotazy?
Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.
Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?
Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.