Brand-tipy Srpen 2023

Jak využít každý komentář k posílení značky?



Za každým komentářem na sociálních sítích stojí člověk, který si našel čas, aby vám něco sdělil. Ať už se jedná o kritiku, chválu, nebo dotaz, každá reakce je důležitá. Stačí občas jen poděkování, aby se váš vztah se sledujícím posílil.

Reagováním na komentáře ukazujete svým sledujícím, že je vnímáte a ceníte si jejich feedbacku. Každý komentář je příležitostí k dialogu, k budování vztahu a k posilování povědomí o vaší značce.
 

Příklady z praxe

Jak to nedělat: Neopětované komentáře

Takhle se dělá sebevražda brandu. Ignorujete-li nepohodlné komentáře, vytváříte dojem, že vám na zákaznících nezáleží. Mějte na paměti, že si vašeho přístupu všimnou nejen konkrétní komentující, ale všichni, kdo procházejí daným příspěvkem. U placených kampaní to mohou být i tisíce lidí.

TIP: Komentáře procházejte pravidelně. Díky tomu nezapomenete na žádný feedback.

Komunikujte s lidmi! Odpovídejte, reagujte, řešte. Vaši zákazníci nejsou jen čísla v databázi, jsou to lidé. A pokud je nebudete respektovat, rychle vám ukážou záda.

Nechci hodnotit, zda je podmínka minimálního nákupu vhodná či ne. Klíčem je, jak se k ní postavíte: je možné vše vysvětlit a komunikovat upřímně a férově.

Příklady dobré praxe: Lidský přístup k zákazníkům

Když si představujeme, jak by měl vypadat ideální online zákaznický servis, Radynacestu.cz nám ukazuje, jak na to. A jak je důležité reagovat i na komentáře, které neobsahují konkrétní otázku nebo kritiku.

Díky tomu vytvářejí pocit, že za profilem cestovní kanceláře stojí skuteční lidé, kteří se starají o své klienty. Tím pádem se vytváří silné spojení se značkou.

V komentářích ukažte, že si vážíte svých zákazníků a chápete je nejen jako zdroj příjmů, ale především jako komunitu lidí s podobnými zájmy.

TIP: Představte si, že komunikujete tváří v tvář. Jak byste reagovali? Odpovídejte na komentáře tak, jak byste mluvili osobně.

Odpovídejte s empatií

Pokud chcete vytvořit pevný vztah se svými zákazníky, je důležité reagovat na jejich komentáře a připomínky, a to s lidským a upřímným přístupem. Díky tomu můžete nejen zvýšit důvěru ve vaši značku, ale také získat cennou zpětnou vazbu pro další vylepšení vašich služeb.

Potřebujete mne?

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů