Brand-tipy Červen 2024

Proč potřebujeme budovat značku



Okamžitý zisk nebo budování značky? Zapomeňte na falešné dilema. Ve skutečnosti může promyšlená strategie značky přinést rychlé výsledky. Když zákazníci jasně vidí, čím se lišíte a jakou hodnotu jim přinášíte, snáze se rozhodnou pro vás i při prvním nákupu.

Budování značky vám pomůže lépe vyjádřit význam v životech vašich zákazníků. A právě o tom je branding – o přitahování zákazníků. Od prvního dne, ale i dlouhodobě.

Co je to budování značky?

Budování značky je cesta, na které se vaši zákazníci učí, co od vás mohou očekávat, jaké hodnoty zastáváte a jakou zkušenost s vámi mohou mít. Je to o tom, jak si spojují váš produkt nebo službu s určitými emocemi, vzpomínkami a pocitem kvality.

  1. Značka je o pocitech, které vyvolává, o příbězích, které vypráví a o tom, jak se lidé cítí, když si na ni vzpomenou.

Tyto pocity však nevznikají náhodně, vyžadují promyšlený a pečlivý proces budování značky.

Proč budovat značku?

1. Zvýšení povědomí

Lidé mají tendenci si lépe zapamatovat značky, které něčím vynikají. Máte jedinečný příběh nebo hodnoty, které je důležité s nimi sdílet. Díky tomu se vám podaří udržet si pozornost zákazníků a zůstat v jejich paměti.

Více o tom, jak si získat a udržet pozornost zákazníků si můžete přečíst v mém dřívějším tipu.

2. Budování důvěry a vztahu se zákazníky

Když lidé vědí, co od vás mohou očekávat a jaké hodnoty zastáváte, cítí se k vám bližší. Jsou ochotnější se na vás obrátit nebo doporučit vás svým přátelům. Kromě hodnot je také důležitá vaše otevřenost a naslouchání potřebám zákazníků. To ukazuje, že vaše firma bere názory a potřeby svých zákazníků vážně.

TIP: Inspirujte se, jak si získat důvěru zákazníků.

  1. Být upřímní a konzistentní v tom, co děláte, je základem důvěry.

3. Vytváření konkurenční výhody

V dnešním přesyceném trhu jsou produkty a služby často dost podobné. Avšak budování silné značky může být právě to, co vás od ostatních odliší. Vytvářejte konkurenční výhody, zákazníci si vás vyberou právě proto, že děláte věci jinak než ostatní.

Od firem s podobnou nabídkou se můžete lišit například originálním stylem komunikace se zákazníky. Podívejte se na několik tipů, jak se odlišit od konkurence pomocí hlasu značky.

Příklady z praxe:

Následující příklady z praxe vám ukážou, jak menší podnikatelé myslí na zákaznický prožitek a vlastní styl, který je definuje. Nejde jen o nahodilé nápady. Jde o pečlivě promyšlený koncept, který se stává součástí DNA jejich značky. Tento autentický charakter je konzistentní a je součástí strategie budování značky.

Výroba koláčů Mája

Mája se na sociálních sítích zaměřuje na představení svých jedinečných koláčů, které vznikají díky jejím cestovatelským zážitkům. Každý koláč pak prezentuje na Instagramu s bohatým popisem plným inspirace, příběhu a procesu výroby, který vychází z konkrétních míst, která navštívila.

Toto poutavé storytellingové zpracování, spojené s vysokou kvalitou fotografie, její značku odlišuje od ostatních pekařství.

Fotografka Ema

Profesionální fotografka Ema vnímá každého zákazníka jako jedinečnou osobu s vlastním příběhem, který se snaží zachytit ve svých fotografiích. Na webu a sociálních sítích sdílí příběhy svých klientů, jejich emoce při focení a reakce na výsledné fotografie. Tímto způsobem dokáže vytvořit silné emocionální spojení mezi zákazníky a její značkou.

I když je rychlý prodej na začátku lákavý, skutečná hodnota spočívá v trpělivém budování značky. Dlouhodobý růst a věrní zákazníci jsou výsledkem strategie, která klade důraz na kvalitu a důvěru.

Máte dotazy?

Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.

Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?

Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.

NASTARTUJTE SVOU ZMĚNU

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů