Brand-tipy Únor 2024

Jak zvýšit prodeje? Díl 14: Získejte pozornost zákazníků



Výzkum společnosti Yankelovich ukázal, že průměrný Evropan je vystaven přibližně 5 000 reklamních sdělení denně. To je téměř dvojnásobek počtu reklam, které viděl v roce 2007.

Pokud nebudete schopni přilákat pozornost, váš produkt nebo služba budou mít pouze malou šanci na úspěch.

  1. Získání pozornosti musí být prvním vaším krokem k získání zákazníka

Lidé jsou totiž stále více slepí vůči reklamním sdělením. Podle průzkumu společnosti HubSpot ignoruje až 91 % lidí online reklamy.

Pozornost zákazníka si musíte zasloužit

Jak byste mohli vytvořit silný úvodní dojem, aby byl zákazník ochoten věnovat vám svůj drahocenný čas a energii? Jednou z možností je vytvářet obsah, který je užitečný nebo něčím zajímavý. Tento obsah může být ve formě blogových příspěvků, videí či podcastů. Ty musí být připravené tak, aby šířily vaše hodnoty a přesvědčení. Buďte ve svém oboru odborníky nebo v něčem výjimeční. Inspirujte. Podívejte se na příklady obsahu, kterým můžete zaujmout.

Může jít například o tipy a triky či návody. Zaměřte se přitom na konkrétní potřeby a zájmy lidí, které chcete oslovit. Sledujte trendy a aktuální témata, která zajímají vaše cílové publikum a snažte se na ně navázat.

Fotograf může sdílet tipy a triky, jak fotografovat lépe. Kadeřník může zveřejňovat své práce a nejnovější trendy v oblasti účesů. Může také nabídnout různé rady, jak si udržet vlasy zdravé. Důležité je, ukázat lidem vášeň pro to, co děláte.

I texty, které mají za úkol prodat vaše zboží nebo služby by neměly jen popisovat to, co nabízíte. Ale to, jak právě vy můžete zlepšit život zákazníka. Podívejte se na příklady z praxe.

  1. Sdílejte i zákulisí svého podnikání

Oslovujte zákazníky s reálnými recenzemi a úspěšnými příběhy. Vyprávěním emotivních příběhů o smyslu svého produktu nebo službě můžete také navázat silné vazby se zákazníky. 

Školka může vytvořit blog, který bude cílit na rodiče, kteří hledají informace o výchově a moderním vzdělávání svých dětí. Výrobce sýrů může vytvářet krátká videa, která ukazují proces výroby, včetně používaných surovin a technik. Fitness studio by mohlo sdílet inspirativní citáty, motivační videa a fotografie, a také nabízet tipy a triky, jak zlepšit své zdraví a kondici.

Velmi oblíbené jsou infografiky, protože jsou vizuálně atraktivní a snadno čitelné.

Přemýšlejte o tom, čím jste jedineční, co umíte nejlépe a na to se zaměřte. Najděte způsoby, jak tuto svou jedinečnost ukázat lidem a pomáhejte jim s jejich potřebami a touhami.

  1. Získání pozornosti je největším bojem, který musíte vyhrát, abyste získali nové zákazníky

Zapamatujte si zkratku “STDC”. Je z anglických slov See, Think, Do, Care. Tento rámec se zaměřuje na čtyři fáze, kterými prochází každý zákazník - od prvního kontaktu přes zvažování nákupu po žádanou akci a ponákupní péči. A právě v první fázi je potřeba upoutat pozornost zákazníka a dostat se do hledáčku. Nesnažte se hned skočit do prodejní fáze. Zákazník na to ještě není připraven. Nejdříve mu napovězte, proč by se měl o vás vůbec zajímat.

Podnikání a mezilidské vztahy mají mnoho společného, jedním z nich je přitažlivost.

  1. Stejně jako potřebujete zaujmout svého vyhlédnutého partnera, musíte zaujmout i potenciálního zákazníka, aby si uvědomil, že existujete.

Klasické reklamní kampaně, které pouze popisují nějaké zboží nebo službu, jsou otravné. Vyžadují také obří rozpočty, aby se častým opakováním dostaly do podvědomí zákazníka.

Vyhněte se tomu, abyste utráceli za reklamu, které si nikdo ani nevšimne. Místo toho vytvářejte originální, autentický a emocionálně poutavý obsah, který osloví vaše budoucí zákazníky na hlubší úrovni. I jako malý podnik tak budete moci konkurovat velkým značkám. 

Předchozí díly:

 

Potřebujete nás?

Autor článku

Martin Šimek





Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů