Osobní značka: Jak ji budovat a v čem je podobná s firemní?

Ačkoliv se osobní a firemní značky liší v tom, koho reprezentují, základní principy jejich budování jsou podobné. Vždy si kladou za cíl vytvořit přitažlivý a zapamatovatelný dojem. Mají zaujmout lidi, kteří mají rádi to, co děláte. V obou případech je budování značky cestou k tomu, aby vás lidé poznali, měli s vámi spojené určité emoce a důvěru.
Praktický postup krok za krokem:
Tento jednoduchý návod vám pomůže vybudovat silnou a vlivnou osobní značku, která vám otevře dveře k novým příležitostem.
- Ujasněte si, co chcete díky osobní značce dosáhnout. Je to lepší pracovní pozice, nabídka placených služeb nebo větší vliv ve vašem oboru?
- Určete, kdo jsou lidé, kterým chcete svou značku představit. Zjistěte, co je pro ně důležité a jak můžete pomoci jejim životům nebo kariérám.
- Přemýšlejte o tom, co vás dělá nezaměnitelnými. Jaké jsou vaše specifické dovednosti, zájmy nebo zkušenosti, které vás odlišují od ostatních?
- Zkoumejte své silné stránky. Zaměřte se na činnosti, které vás baví a ve kterých excelujete.
- Přemýšlejte o svých hodnotách a přesvědčeních. Jaké principy vás vedou a jak se mohou odrážet ve vaší značce?
- Buďte vidět. Jakmile máte jasný seznam toho, co vás činí jedinečnými, začněte toto sdílet s ostatními. Může to být prostřednictvím tvorby obsahu, sociálních sítí, osobních setkání nebo veřejných vystoupení.
- Vnímejte zpětnou vazbu a buďte otevřeni a učte se z ní. Použijte ji k dalšímu vylepšení a přizpůsobení vaší osobní značky.
Promyslete DNA vaší značky
Definujte základní prvky, které tvoří vaši osobnost nebo odbornost. Jak odhalit a sdílet tyto prvky, se dozvíte v článku Odhalte DNA vaší značky.
Ukažte lidem všemi možnými způsoby to, co vám jde nejlépe a proč by se o vás měli zajímat.
Odlišení je univerzální princip
Promyslete, co vás dělá jedinečnými, a komunikujte to jasně. Firemní, ale i osobní značka by měla odrážet vaše jedinečné schopnosti a vášně. Jak na to, se dočtete v článku Jak se odlišit od konkurence a vytvořit si silnou pozici na trhu.
Vášeň je hnací silou osobní značky
Sdílejte svou vášeň a příběhy, které vás motivují. To vás spojí s lidmi, kteří sdílejí stejné hodnoty. Jak vášeň proměnit v silnou osobní značku, se dočtete také v článku Jak pomocí vášně budovat vaši značku.
TIP: Ukažte své dovednosti, zkušenosti a osobnost. Nemějte strach mluvit o svých úspěších.
Nebojte se použít fotografie
Využijte sílu vizuálního storytellingu. Autentické fotografie mohou vyprávět příběh vaší osobní značky a vytvářet hlubší spojení s publikem. Pro návod na využití vizuálního obsahu se podívejte na článek Jak využít fotografie pro posílení vaší značky.
TIP: Nebojte se ukázat i svou tvář – lidé si lépe zapamatují osobu než logo.
Vaše příběhy a vášně jsou to, co vás dělá zajímavými – nebojte se je sdílet.
Emocionální propojení tvořte pomocí příběhů
Vaše osobní značka by měla vyprávět příběh, který zaujme. Příběhy jsou mocným nástrojem, jak vytvořit emocionální vazbu s vaším publikem. Jak vytvořit příběh, který osloví, se naučíte pomocí článku Jak vytvořit příběh značky, který vytvoří emocionální propojení se zákazníky.
TIP: Zamyslete se nad tím, jaké byly vaše největší úspěchy a neúspěchy? Lidé si pamatují příběhy, ne produkty.
Web je váš odrazový můstek
Vaše domovská stránka by měla okamžitě komunikovat vaše klíčové poselství a hodnoty. Ujistěte se, že je atraktivní a snadno použitelná i na mobilu. Inspirujte se mým článkem Jak vytvořit skvělou homepage.
Celý web by měl vyprávět váš příběh a ukázat vaše cesty a úspěchy. Přemýšlejte o tom jako o příležitosti sdílet inspiraci pro její návštěvníky. Pro další rady se podívejte na článek Jak napsat stránku 'O nás' a co by na ní mělo být.
Každý text na webu a příspěvek na sociálních sítích je šance ukázat, co vás dělá jedinečnými.
Zviditelněte se pomocí obsahu
Kvalitní obsah je způsob, jak se o vás lidé dozví. Jde o silný nástroj, který vám pomůže ukázat vaše jedinečné schopnosti. Nechte vaši osobnost promlouvat skrze články, videa nebo příspěvky a vytvořte tak přirozený magnet pro lidi, kteří hledají právě to, co nabízíte. Pro více informací si přečtěte Jak vytvářet a využívat obsah pro budování značky.
TIP: Budujte vztahy s lidmi ve svém oboru. Buďte pravidelně aktivní, komentujte, sdílejte, navazujte dialog.
Sdílením užitečných informací a rad ukážete, že máte co nabídnout, a lidé si vás budou pamatovat.
Nezapomeňte
Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Stejně jako firemní značky, i osobní značka by měla ukazovat, co vás žene vpřed a co je na vaší práci nebo poslání opravdu důležité. Sdílejte důvody a příběhy, které vás vedou k tomu, co děláte. To vás spojí s lidmi, kteří vaše hodnoty sdílejí a chtějí být součástí vaší cesty.