Brand-tipy Říjen 2024

Osobní značka: Jak ji budovat a v čem je podobná s firemní?



Ačkoliv se osobní a firemní značky liší v tom, koho reprezentují, základní principy jejich budování jsou podobné. Vždy si kladou za cíl vytvořit přitažlivý a zapamatovatelný dojem. Mají zaujmout lidi, kteří mají rádi to, co děláte. V obou případech je budování značky cestou k tomu, aby vás lidé poznali, měli s vámi spojené určité emoce a důvěru

Praktický postup krok za krokem:

Tento jednoduchý návod vám pomůže vybudovat silnou a vlivnou osobní značku, která vám otevře dveře k novým příležitostem.

1. Ujasněte si, co chcete díky osobní značce dosáhnout. Je to lepší pracovní pozice, nabídka placených služeb nebo větší vliv ve vašem oboru?

2. Určete, kdo jsou lidé, kterým chcete svou značku představit. Zjistěte, co je pro ně důležité a jak můžete pomoci jejich životům nebo kariéře.

3. Přemýšlejte o tom, co vás dělá nezaměnitelnými. Jaké jsou vaše specifické dovednosti, zájmy nebo zkušenosti, které vás odlišují od ostatních?

4. Zkoumejte své silné stránky. Zaměřte se na činnosti, které vás baví a ve kterých excelujete.

5. Přemýšlejte o svých hodnotách a přesvědčeních. Jaké principy vás vedou a jak se mohou odrážet ve vaší značce?

6. Buďte vidět. Jakmile máte jasný seznam toho, co vás činí jedinečnými, začněte toto sdílet s ostatními. Může to být prostřednictvím tvorby obsahu, sociálních sítí, osobních setkání nebo veřejných vystoupení.

7. Vnímejte zpětnou vazbu, buďte otevřeni a učte se z ní. Použijte ji k dalšímu vylepšení a přizpůsobení vaší osobní značky.

Promyslete DNA vaší značky

Definujte základní prvky, které tvoří vaši osobnost nebo odbornost. Jak odhalit a sdílet tyto prvky, se dozvíte v článku Odhalte DNA vaší značky.

  1. Ukažte lidem všemi možnými způsoby to, co vám jde nejlépe a proč by se o vás měli zajímat.

Odlišení je univerzální princip

Promyslete, co vás dělá jedinečnými, a komunikujte to jasně. Firemní, ale i osobní značka by měla odrážet vaše jedinečné schopnosti a vášně. Jak na to, se dočtete v článku Jak se odlišit od konkurence a vytvořit si silnou pozici na trhu.

Vášeň je hnací silou osobní značky

Sdílejte svou vášeň a příběhy, které vás motivují. To vás spojí s lidmi, kteří sdílejí stejné hodnoty. Jak vášeň proměnit v silnou osobní značku, se dočtete také v článku Jak pomocí vášně budovat vaši značku.

TIP: Ukažte své dovednosti, zkušenosti a osobnost. Nemějte strach mluvit o svých úspěších.

Nebojte se použít fotografie

Využijte sílu vizuálního storytellingu. Autentické fotografie mohou vyprávět příběh vaší osobní značky a vytvářet hlubší spojení s publikem. Pro návod na využití vizuálního obsahu se podívejte na článek Jak využít fotografie pro posílení vaší značky.

TIP: Nebojte se ukázat i svou tvář – lidé si lépe zapamatují osobu než logo. 

  1. Vaše příběhy a vášně jsou to, co vás dělá zajímavými – nebojte se je sdílet.

Emocionální propojení tvořte pomocí příběhů

Vaše osobní značka by měla vyprávět příběh, který zaujme. Příběhy jsou mocným nástrojem, jak vytvořit emocionální vazbu s vaším publikem. Jak vytvořit příběh, který osloví, se naučíte pomocí článku Jak vytvořit příběh značky, který vytvoří emocionální propojení se zákazníky.

TIP: Zamyslete se nad tím, jaké byly vaše největší úspěchy a neúspěchy? Lidé si pamatují příběhy, ne produkty.

Web je váš odrazový můstek

Vaše domovská stránka by měla okamžitě komunikovat vaše klíčové poselství a hodnoty. Ujistěte se, že je atraktivní a snadno použitelná i na mobilu. Inspirujte se mým článkem Jak vytvořit skvělou homepage.

Celý web by měl vyprávět váš příběh a ukázat vaše cesty a úspěchy. Přemýšlejte o tom jako o příležitosti sdílet inspiraci pro její návštěvníky. Pro další rady se podívejte na článek Jak napsat stránku „O nás“ a co by na ní mělo být

  1. Každý text na webu a příspěvek na sociálních sítích je šance ukázat, co vás dělá jedinečnými.

Zviditelněte se pomocí obsahu

Kvalitní obsah je způsob, jak se o vás lidé dozví. Jde o silný nástroj, který vám pomůže ukázat vaše jedinečné schopnosti. Nechte vaši osobnost promlouvat skrze článkyvidea nebo příspěvky a vytvořte tak přirozený magnet pro lidi, kteří hledají právě to, co nabízíte. Pro více informací si přečtěte Jak vytvářet a využívat obsah pro budování značky.

TIP: Budujte vztahy s lidmi ve svém oboru. Buďte pravidelně aktivní, komentujte, sdílejte, navazujte dialog. 

  1. Sdílením užitečných informací a rad ukážete, že máte co nabídnout, a lidé si vás budou pamatovat.

Nezapomeňte

Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Stejně jako firemní značky, i osobní značka by měla ukazovat, co vás žene vpřed a co je na vaší práci nebo poslání opravdu důležité. Sdílejte důvody a příběhy, které vás vedou k tomu, co děláte. To vás spojí s lidmi, kteří vaše hodnoty sdílejí a chtějí být součástí vaší cesty.

Máte dotazy?

Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.

Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?

Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.

NASTARTUJTE SVOU ZMĚNU

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů