Brand-tipy Leden 2024

Jak zvýšit prodeje? Díl 7: WEB: Udělejte z vaší homepage přitažlivou bránu do vašeho světa



V minulých článcích jsme se věnovali tomu, jak zlepšit prodeje díky silné značce. Mít jasno v tom, jak se odlišujete od konkurence, spojit vaše produkty s emocemi, které odrážejí vaše hodnoty, a vysvětlit zákazníkům, jak jim můžete zlepšit život. To by mělo být součástí esence vaší značky, což je základ pro jakoukoliv budoucí reklamu a komunikaci.

V předchozím článku jsme se zaměřili na váš web. Neinvestujte do reklamy, pokud váš web není dobře připravený. Prvním krokem je opravit kritické chyby v obsahu webu, jako jsou často zmatečná navigace a dlouhé a nesrozumitelné texty.

Homepage vytváří první dojem

V tomto článku se podíváme na to, proč je důležitá homepage a jak ji správně připravit. Samozřejmě, na webu jsou i jiné důležité stránky, jako jsou detaily produktů v e-shopu. Někteří lidé se dokonce na homepage ani nepodívají a jdou rovnou na jinou konkrétní stránku webu. Ale pro mnoho zákazníků je homepage prvním místem, kde hledají informace o vaší firmě

  1. Upravte homepage tak, aby zákazníky zaujala a přesvědčila, aby na vašem webu zůstali a udělali to, co potřebujete.

Je to místo, kde získávají první dojem a rozhodují se, jestli má smysl zjišťovat o vás více. Proto je důležité, aby vaše homepage byla přehledná, přitažlivá a srozumitelně představovala, co vaše firma nabízí a proč by měl zákazník upřednostnit vás oproti konkurenci.

V tuto chvílí již využijete esenci značky, kterou jste si připravili v předchozích článcích. Použijte ji k vytvoření obsahu na homepage. Esence značky vám poskytne jasný základ pro přípravu: od toho, co nabízíte, až po to, proč jste v tom jedineční.

Použijte ji k vytvoření hlavního sdělení, které bude na první pohled viditelné. Ukáže to, co děláte, jaké jsou vaše hodnoty a jak Vaše produkty nebo služby zlepšují životy zákazníků. Esence značky pomůže zajistit, že vás všechna slova i fotografie na homepage přesně vystinou.  

  1. Vaše homepage je vaší digitální vizitkou – ujistěte se, že odráží to nejlepší z vaší firmy a zanechává v lidech silný a pozitivní dojem.

4 zásady pro tvorbu obsahu na homepage:

1. Buďte srozumitelní a výstižní:

Návštěvníci chtějí vědět, co děláte a proč by vás měli zvolit. Musí tedy pochopit během prvních pár sekund, co nabízíte a jak to může změnit jejich život. Jinak odejdou. I když to může znít jako samozřejmost, mnoho webů právě tuto nejdůležitější zásadu opomíjí. 

  1. Homepage je často to první, co zákazníci na vašich stránkách uvidí. Získejte si jejich pozornost hned na začátku

2. Ukažte hodnotu a odlište se

Zaměřte se na specifika a přínosy vašeho produktu či služby, které je odlišují od konkurence. Jaká je ta jedinečná hodnota, kterou nabízíte? Nezapomínejte, že odlišnosti musí být skutečné, ne jen rádoby odlišnosti, které uvádějí všichni konkurenti.

3. Vyvolejte emoce skrze design

Vizuální podoba je klíčem k navození správných emocí. Profesionálně zpracovaný vzhled vyvolá silnější pouto mezi vaší značkou a zákazníky. Grafik by měl dokázat přenést hodnoty vaší značky do designu. To také zahrnuje použití vhodných fotografií, které harmonicky zapadají do celkového vizuálního stylu značky.

4. Ukažte kompetenci a důvěryhodnost

Nezapomeňte doplnit prvky, které zvýší důvěryhodnost vaší firmy. Představte krátce sebe, svůj tým, ukažte recenzi spokojeného zákazníka. Návštěvníci chtějí vědět, s kým mají tu čest. Doplňte certifikáty a ocenění, reference od partnerů a zmínky v médiích. Můžete také uvést příklady úspěšných projektů a hodnocení.

5. Nezapomeňte na výzvu k akci

Co chcete, aby návštěvníci udělali? Objednali produkt, přešli na jinou stránku, vyplnili kontaktní formulář? Dejte jim jasnou a nekomplikovanou cestu. Vytvořte vhodná tlačítka nebo rozcestník. Nečekejte, že budou prohledávat vaše menu v záhlaví stránky. 

  1. Buďte originální a osobní, neustále vyhledávejte způsoby, jak zlepšovat dojem, který vaše homepage vytváří.

Časté chyby při tvorbě homepage:

1. Příliš mnoho textu: Návštěvníci webu neradi čtou dlouhé odstavce textu. Informace rozdělte do přehledných bloků, které obsahují krátké věty a používejte body nebo číslované seznamy. Můžete také využít grafické prvky, které pomohou vizualizovat klíčové informace.

2. Nejasná hodnota: Návštěvníci nepochopí, co mohou získat tím, že využijí vaše služby nebo produkty a musí to složitě hledat nebo si to domýšlet.

Praktický příklad: 

Řekněme, že máte malou firmu na výrobu ručně dělaných mýdel. Dobrý úvodní text na homepage by mohl vypadat následovně: 

Mydlárna Petra

Ručně vyráběná přírodní mýdla

Šetrná k vaší pleti

Objevte, jak může být sprcha vaším každodenním luxusním rituálem.

Zde je jasné, co firma dělá (vyrábí ručně přírodní mýdla) a jaká je hodnota pro zákazníka (šetrnost k pleti a životnímu prostředí, luxusní zážitek ze sprchy). Pro vizuální prezentaci mohou být použity kvalitní fotky zachycující jedinečnou texturu mýdel a umožní si představit osvěžující a relaxační zážitek.

Špatný úvodní text na homepage:

Mydlárna Petra

Vítejte na našem webu

Nabízíme širokou škálu kvalitních mýdel za dobrou cenu. Jsme tu pro vás.

Tento příklad obsahuje několik běžných chyb, především je příliš obecný a nevypovídá o konkrétní hodnotě, kterou firma nabízí ani nevyvolává žádné pozitivní emoce.

Nezapomínejte, že vaše homepage není jen statická výloha; je to živý organismus, který by měl růst a vyvíjet se spolu s vaší značkou a potřebami vašich zákazníků. Pravidelně ji aktualizujte, aby byla relevantní, svěží a v souladu s aktuálními požadavky trhu.

POTŘEBUJETE NÁS?

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů