Značka v online světě – jak se v něm neztratit
Online technologie jsou dnes nezbytné, ale snadno se v nich můžete ztratit. V záplavě všech možností jednoduše zapomenete na hlavní poslání značky i na to, co vlastně lidem chcete říct. A natropíte tak více škody než užitku. Proto jsme pro vás připravili hned několik tipů, jak v digitálním světě nezabloudit.
Držte krok s konkurencí
Pokud chcete, aby vaše značka byla vidět, musíte být tam, kde jsou vaši zákazníci – a většina z nich je online.
- Online svět je více než jen profil na Facebooku. Je to o srdci, duši a konzistenci vaší značky.
Sociální sítě:
Nestačí nastavit nudný profil, je potřeba přidat vášeň a srdce. Pokud se rozhodnete pro sociální sítě, musíte je živit svou energií. Každý příspěvek, každý komentář je odrazem vaší značky. A pamatujte, každý komentář je šance ukázat světu, jak skvělí jste. Pokud nemáte čas na správu sociálních sítí, amatérská prezentace může vaší značce uškodit.
TIP: Existuje mnoho nástrojů, které vám umožní naplánovat příspěvky na sociální sítě dopředu.
Online profily: Vaše digitální vizitka
Ať už je to Google, Facebook nebo LinkedIn, vaše online profily jsou prvním místem, kde vás mnoho zákazníků najde. Ujistěte se, že vás ukazují z té nejlepší stránky.
Grafika a design:
Ať už je to logo, fotky na sociálních sítích nebo design webu, vše by mělo být kvalitní. Pokud neumíte pracovat s grafickými nástroji, je lepší najmout odborníka.
- Digitální svět vám nabízí nejen možnost oslovit tisíce lidí, ale také navázat s nimi hlubší vztah.
Propojení s potenciálními zákazníky
Se svými potenciálními zákazníky můžete diskutovat, získávat tak zpětnou vazbu a budovat vztahy. Je důležité rychle reagovat na komentáře, a to i na negativní.
TIP: Lidé rádi komunikují s lidmi, ne s korporacemi. Představte svůj tým, sdílejte zákulisí svého podnikání.
Ukažte svou jedinečnost a smysl práce
V online prostoru můžete sdílet mikropříběhy, které ukazují vaši vášeň pro podnikání, vaše hodnoty a to, co vás odlišuje od konkurence.
- První dojem může být i poslední.
Rizika nedbalé online prezentace:
Pokud si zákazník vygooglí název vaší firmy a zjistí, že se o svou online přítomnost nestaráte, může to v něm vyvolat dojem, že podobně nedbalý přístup máte i ke svým zákazníkům nebo svým službám obecně.
Pozor na potenciální problémy
1. Zastaralý web
Web, který není aktualizovaný, je špatně strukturovaný a nesrozumitelný.
Zaujměte na první dobrou, vytvořte skvělou homepage a přesvědčte zákazníky, aby u vás zůstali.
TIP: Ujistěte se, že váš web je optimalizován také pro mobily. Většina lidí dnes přistupuje k webu právě z mobilů.
2. Neaktualizované sociální sítě
Staré příspěvky s komentáři, které zůstaly bez odpovědi.
TIP: Vytvořte si obsahový kalendář, kde si naplánujete, co a kdy budete na sociálních sítích sdílet.
3. Nereagování na recenze
Negativní recenze na Googlu, Facebooku nebo jiných platformách, na které nikdo nereagoval. I negativní komentáře mohou být příležitostí k vysvětlení vašich hodnot a způsobu práce.
4. Nekonzistentní branding
Různá loga, barvy nebo zprávy na různých platformách.
Odhalte DNA vaší značky, abyste mohli jako značka působit jednotně.
5. Zastaralý obsah
Blogové příspěvky nebo novinky, které nebyly aktualizovány měsíce nebo roky.
Je snadné do těchto pastí spadnout, protože správa online prezentace může být náročná. Proto je důležité mít strategii a věnovat tomu dostatek času a energie.
Podívejte se, jak vytvářet a využívat obsah pro budování značky.
- Mějte na svém webu často kladené otázky, kde odpovídáte na běžné dotazy týkající se vašeho podnikání.
Často kladené dotazy vám pomůžou zlepšit zákaznickou zkušenost a snížit množství dotazů, které musíte řešit individuálně.
Dobrá strategie: předpoklad online úspěchu
Mít jasnou strategii komunikace je klíčem k úspěchu. Pomůže vám komunikovat konzistentně, autenticky a v souladu s vašimi hodnotami. A to je cesta k silné značce.
Máte dotazy?
Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.
Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?
Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.