Brand-tipy Srpen 2024

Jak budovat silnou značku



Mnozí se mylně domnívají, že čím výraznější bude jejich logo, tím více pozornosti a respektu si získají. Budování silné značky ale není jen o tom, jak velké logo máte, nebo kam ho dokážete umístit... Silná značka se buduje především na základech důvěry, hodnot a kvalitní komunikace se zákazníky.

Budujte postupně nejen firmu, ale i značku

Možná si říkáte, proč budovat značku, když stačí mít kvalitní produkt. Problém je v tom, že bez ohledu na to, jak propracované služby nebo zboží máte, konkurenti je stejně brzy napodobí. Ať vymyslíte cokoli, je jisté, že to někdo brzy zkopíruje.

A v konkurenčním prostředí lidé nakupují stále častěji na základě emočního vnímání značky namísto racionálního porovnávání.

  1. Lidé nekupují to, co děláte. Kupují, proč to děláte.

Tuto větu řekl Simon Sinek a má pravdu. Je třeba vdechnout vaší značce emoce a ukázat zákazníkům, že za vaším produktem nebo službou stojí hlubší poslání a vášeň. Vaše vášeň pro podnikání je významný nástroj v marketingu. Můžete například zvýraznit, co vás jako podnikatele inspirovalo. Ukažte, proč jste jedineční, proč si mají zákazníci vybrat vás a jak můžete právě vy změnit jejich život. 

  1. Začněte budovat svou značku hned od začátku svého podnikání.

Dejte svým zákazníkům důvod, proč si vás zapamatovat a proč k vám opakovaně chodit. A nikdy nezapomeňte, že budování značky není jen o prodávání produktu nebo služby, ale o prodeji příběhu a emocí, které s ním souvisí. Ještě před investicí do reklamy je potřeba si vytvořit jasnou představu o tom, jakou značku chcete budovat a co chcete zákazníkům sdělit.

Značka je víc než jen logo a design, je to vyjádření vaší identity a příslib toho, co od vás mohou zákazníci očekávat. Značka v sobě samozřejmě spojuje vizuální prvky, ale také sděluje zákazníkům hodnoty, cíle a filozofii vaší firmy

  1. Všichni, kdo kdy uspěli, začali tím, že si vytvořili silnou značku.

Je důležité si uvědomit, že branding není jen pro velké společnosti. I malý podnik může mít silnou značku, která ho odliší od konkurence a přiláká zákazníky. Když najdete svůj vlastní styl a způsob, jak vyniknout, můžete konkurovat i největším jménům na trhu

Budování značky není jednorázová záležitost, ale stálý proces, který vyžaduje úsilí a trpělivost. Ale výsledky stojí za to, protože získáte věrné zákazníky, kteří vám budou fandit a podporovat váš úspěch.

Máte dotazy?

Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.

Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?

Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.

NASTARTUJTE SVOU ZMĚNU

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů