Brand-tipy Květen 2024

Jak připravit kreativní koncept reklamy, která zaujme?



Minule jsme se podívali na zoubek tomu, co vše byste měli promyslet při přípravě dobré reklamní kampaně. Ale jak postupovat prakticky a krok za krokem?

Srdcem každé kampaně je kreativní koncept. Je to základní myšlenka, nápad. Ten dává vaší kampani téma, směr a energii. A kreativní koncept vychází z kreativního briefu.

Kreativní brief neboli zadání

Tento dokument by měl obsahovat jasné a stručné informace, ze kterých bude budoucí kampaň vycházet:

1. Čeho chcete dosáhnout? Chcete zvýšit povědomí o značce, prodat více konkrétních produktů, nebo získat více sledujících na sociálních sítích?

2. Kdo jsou lidé, které chcete kampaní oslovit? Jaký mají věk, zájmy, jsou něčím charakterističtí?

3. Jaké je hlavní poselství, které jim chcete sdělit? Mělo by být jasné a stručné. Nejlépe, pokud je v něm zahrnuto řešení konkrétního problému zákazníka nebo jeho touhy či očekávání.

4. Proč by si zákazníci měli vybrat zrovna vaši značku? Zaměřte se na to, co dělá vaši nabídku lepší nebo jedinečnou oproti konkurenci. Může jít o speciální vlastnosti produktu, inovace, kvalitu služeb, nebo třeba vaše hodnoty.

Když už máte připravený kreativní brief, je čas přetavit ho do kreativního konceptu.

  1. Jaké má být hlavní sdělení vaší kampaně? Mělo by být jasné a přímo řešit potřeby nebo touhy vašich zákazníků. Vytvořte z toho základní koncept, který bude neotřelý a zároveň snadno pochopitelný.

Kreativní koncept je založen na silném nápadu

Kreativní koncept je základní nápad nebo téma. Řídí obsah i vzhled vaší kampaně. Jeho cílem je, aby všechny související reklamy byly jednotné, srozumitelné a lákavé.

Jak na to?

1. Snažte se originálně a stručně vyjádřit hlavní sdělení z briefu. Hledejte nápady, myšlenky nebo slova, která jsou neotřelá, ale srozumitelná.

2. Z množství nápadů vyberte ty nejslibnější. Měli byste mít na paměti, aby zapadaly do kontextu vaší značky.

3. Rozpracujte vybrané nápady do konkrétnější představy. Vytvořte základní návrhy a otestujte je alespoň na malé skupině, třeba z okruhu svých známých.

4. Po případných úpravách rozpracujte finální koncept. Měl by být srozumitelný ve všech médiích, které jste si vybrali.

Ať už připravujete svou kampaň sami nebo v týmu, nezapomeňte na důležitost dobrého briefu a konceptu. Protože jen se správnou strategií vaše reklama nebude jen šumem v nekonečném proudu jiných reklam.

Máte dotazy?

Využijte možnost nezávazné konzultace a vyberte si čas, který vám vyhovuje.

Potřebujete změnu, která vaši firmu posune vpřed?

Řešením je náš balíček služeb BRAND-KOMPAS, který vám pomůže získat srdce zákazníků. Obsahuje praktické poradenství přesně šité na míru vašim potřebám a písemné doporučení s konkrétními kroky pro budoucí rozvoj vaší značky. Toto doporučení vám poskytne jasný plán, jak získat nové zákazníky a udržet si loajalitu stávajících.

NASTARTUJTE SVOU ZMĚNU

Autor článku

Martin Šimek






Potřebujete se na něco zeptat?

Zavolejte nám Napište E-mail

2020—2024 © Martin Šimek Ochrana osobních údajů